En sån där dag bara…

_MG_6215

Igår var jag till sjukhuset. På vägen hem blev jag kaka å kaffe sugen och drog förbi Marribârsskogen. Där var det super stängt, så jag cyklade över Marribârsviken.
_MG_6246

Och djävlar asså!! Det var ett tag sedan isen plogades, så jag fick trampa som en jävla hamster för att inte sjunka ner i snön. Vinglade så mycket att [kolla spåren i snön ] om länsman hade haft en onykterhetskontroll på isen så hade jag hamnat i fyllefinkan direkt. Gå i fängelse utan att passera gå!
_MG_6205

Fast efter lite grävande journalistik på min HDD så fann jag bevis för att isen plogas ganska sporadiskt, när lusten faller på liksom. [bilden tagen 2010 ]
Frozen Lake

Som tur var så var avloppet utmärkt. Annars kan jag lova att jag hade vinglat rakt ner i vaken :(
_MG_6206

Stället som jag cyklade över isen snön till heter Orrholmen på kommunalkartan. Men kallas oftast för Vita Staden i folkmun.
_MG_6222

Fast man kan ju fundera på varför kommunen döpte holmen till Orren? För där fans det bara förväxta råttor som färgade snön guuul!
_MG_6223

En och annan draghund var ute och drog också.
_MG_6228

Då plötsligt fick jag syn på en orre!
_MG_6212

Två var dom visst.
_MG_6213

Och en sån där Pomfrit-fôggel som satt och spanade mystiskt från en lyktstolpe.
_MG_6216

Undrar om dom funderade på Hur i helvete dom skulle komma åt maten, -som hade en lucka som var tillverkad för Blåmes max!
_MG_6260

Eller ville dom in i huset? Skugga? De där svarta fjädrarna som Pomfritt fôgglera har måste bli ruggigt heta när Sola af Kallsta steker på.
_MG_6234

Orre fjädrera ser inte så täta och varma ut heller.
_MG_6238

Bara för att jag skrev Inte så täta så kom det fram än med jättetät päls :(
_MG_6243

Fast dom närmade sig faktiskt huset.
_MG_6240

Eller Eller Eller hade dom fått korn på maten i snön?
_MG_6266

Hursomhelst så kom dom lite för närma för vad jag kände som är hälsosamt. Så jag flydde fältet! När jag flydde tänkte jag bättre fly än illa fäkta!!
_MG_6241
Vill du se mera fôggler från Orrholmen så kan du klicka HÄR

4 thoughts on “En sån där dag bara…

  1. Hej Marttis
    Men guu vad du gillade dagen djur. Kul! På riktigt asså!! Yeah!!!

  2. Jag blir nästan lika generad som flickan på nästsista bilden. Charmtroll där!

Kommentera

