amen lixsom… det var ju typ hm rea oxå

_MG_6283

Jag sitter här i min lilla vrå och plitar på årets första fôggelinlägg. Tyvärr fick jag med mig över 20gb 7.3mp bilder med mig hem den 10’e Februari.. Så bara att sortera ut det som ska publiceras har hittills tagit ca 3-4 katters livslängd i anspråk. Men nu är det som sagt bara texten kvar. Ska vi säga ”kom tebaka snart?”
_MG_6217

Fick även med mig några bilder på mänskor som på allvar verkligen, jag skojar inte nu trodde att dom var föggler.
_MG_7081

Slalomåkarna verkade inte ha en aning om att dom skulle åka zick zack runt käpparna. Flummarskolade?
_MG_6621

18 thoughts on “amen lixsom… det var ju typ hm rea oxå

  1. Tjena ISO
    Tack, personligen tycker jag att skäpedjupet var en aning för kort och jag hade hellre sett att fokus låg längst ut på näbben. Men jag tar emot ditt
    vackra omdöme pga mitt slit, för jag säger djääävlar vad man får slita bara för att få en helt hopplös bild på de där tokige fôgglera!!

    _MG_6274

  2. Tjena Julie & Martiiina
    Crazy och rysningar!! Nu får ni väl ta och ge er. Dessa leende guldbruna ögon. Ja fatter itna!
    _MG_6284

  3. Hmmm där sa du nåt Nikonina!
    Men du tror inte att det där bara är en höna med en Mohawk frilla bara då?
    För jag vägrar att tro att detta är en höna! VA? VA? VA?
    _MG_6237

  4. Tjena Majslina
    Ja den hönan skulle ru kunna göra många häftiga flugfiske flugor på :)
    Näe inte 4H! Så nu är det väl bara två ställen kvar att gissa på va?

  5. Sörry Feltina
    Ditt svar var: FEL! FEL! FEL! You crash & burn…

    Har du fått nog nu?
    Eller vågar du dej på ett tredje försök??

  6. Tjena Juliet
    Det är en sån där Wermländsk grej.
    Tror inte att ni Östgötar kommer hajja det, även om jag skulle försöka att förklara det i 40 timmar :D

  7. Tjena Vilsen i Pankakan
    Det ligger i Karlstad, Centrala Karlstad. Så Lillerud gills inte.
    Om du skulle ta cykelvägen hemifrån dig så är det ganska lång tur
    men fågelvägen skulle nog bara ta någon minut.

  8. Menar du allvar nu Majlistina?
    Eller är detta bara ett av dina rop på uppmärksamhet!

  9. Tja Turist-tina
    Om jag säger parkleken på Orrholmen, hur känner du dig då?

  10. Hello Martajsan
    Du vet att jag älsker dej så ta inte det här fel nu , men ibland så funderar jag…
    När du ser ett litet fönster på Sundsta så kan du sätta GPS koordinaterna direkt. Men Orrholmen har du bara hört talas om. Har du ärligt talat suttit inlåst
    i en vit Ford Transit som har kört runt runt Sundstatjärnet under din hela uppväxt, med endast ett pytelitet titthål att se världen ut genom. Och det är
    därför det räcker med att visa dig en del av en tegelsten från ett valfritt hus från Sundsta och du kan du sätta GPS koordinaterna på millimetern?

    _MG_8053

    Nästa gång jag sticker dit så kommer jag nog ta med mig något att ligga på, tror att bilderna kan bli lite roligare om linsen kommer under deras
    tuppkams-nivå? Näe dom hyr inte ut kanoter, men däremot så lånar dom gärna ut kanoter :D

    Trevligt fôlk dom där park-lekarna!

  11. Tjena Julie
    Inga problem, sätt in anmälnings och kursavgiften så startar vi på måndag morning. 07:00 Sharp :p

  12. Nej Nej Nej
    Nu ska’ru inte ta äran för något som jag har listat ut helt själv. Det är du som är kul katten!

Kommentera

