På stora torget i Kallsta, dagen efter snöovädret

_MG_5700

På stora torget hade Eddie Stobart parkerat sin stooora lastbil.
_MG_5731

Lastbilen verkade vara lastad med aluminiumrör.
_MG_5735

Eller någon typ av ställning.
_MG_5739

Den officiella merchvagnen hade slagit upp luckan.
_MG_5702

Ni kanske hellre vill se vad The Locals bar på torget denna dag.
_MG_5718

Förutom sandal-mannen så var det mestadels mörkt/mörkt på männen.
_MG_5759

Brudsen körde död djurhud.
_MG_5695

Djuren körde med varsel-triangel precis ovanför de främre tassarna.
_MG_5708

Varselhunden drog hårt i kopplet, då fick jag en idé. Koppla kopplet till en dynamo och i med en stor XRZ konding i handtaget så är det bara att ägaren kopplar upp handtaget på Nord Pool och kränger elen som hunden har alstrat när den har dragit i kopplet på den nordiska elmarknaden. Va säger du nu då?
_MG_5712

Eddie och hans gubbar jobbade så jäkla sakta att vi inte orkade vänta för att se vad det skulle bli av alla rören.
_MG_5698

Ah här klickade det! Allt jag sett på torget är ju förberedelser inför rallyt. Eller som tyskarna från Tyskland säger: Das Schwedischen Automobile Ralli.
_MG_5757

Lite längre ner på gatan, vid Guldapan så höll två lapplisor på som bäst att lappa en bil.
_MG_5754

Ett snöfall – En bild – En VW – En vindrutetorkare – En gul parkeringsbot och två lapplisor.
_MG_5765

Men om man tittar på vindrutan så tycker jag att han borde slippa boten. Tänk va svårt det måste ha varit att komma fram till den parkeringen utan att krocka.
_MG_5760

Guldapan? Du från Mälardalen kanske undrar.
_MG_5770

Enda jointen med smørrebrødsbuffe in La stada.
_MG_5767

Men jag gillar deras utomhus rullgardin nästan bättre. 4700K Yeah!!!
_MG_5798

BONUSBILDER!
När jag skulle fotografera Eddies lastbil så orkade jag inte byta till vidvinkelobjektivet, så det blev ca 100 plus meter mellan mig och bilen. Så att få en bild utan människor mellan mig och bilen var ett elitjobb, solen lyckades t.o.m. slockna när jag stod där. Denna bild var bara en test på om släpet fick plats i bilden.
_MG_5722

Jag orkade inte heller skifta mellan Servo AI och One Shot AF. Så när folk gick förbi, eller till och med cyklade in i bilden så blev bilderna ungefär så här.
_MG_5723

Vad jag sysslade med vet jag. Men vad hon sysslade med har jag inte en aning om :D Gonatt på er!
_MG_5737

Kommentera

