Dagen efter snöovädret som skakade hela Karlstad

_MG_5752

Morgonen efter snöovädret var allt tyst på morgonen. Allt var fastfryst, dom vackra träna med. Men sola som var inställd på att tina, var på väg upp.
_MG_5555

Allt var så vackert i snön till och med  döende träd gjorde sig så ursnygga att jag började le!
_MG_5601

Alla bilar hade ett läckert vitt snötak.
_MG_5551

Här skyller jag allt på Sola! Ni ser Saaben som nästan står med halva bilen ute i gatan, sedan BMW’n som också vinklar utåt och sedan Volvon plus någon bil bakom den. Totalt sett så breddade sig den spikraka gatan med över en bilbredd, det såg ganska kul ut. Men det funkade inte när jag skulle fotografera??
_MG_5569

Jag tyckte även att snön som hade smält och kanat neråt och sedan frusit fast på dörrar och skärmar var läckert på nåt vis ¿
_MG_5566

Klarälfven [rakt fram ] var också vackert snövit.
_MG_5581

Vröööl! låt det när sonen som hade fått låna pappas bil spann förbi mig.
_MG_5582

Cykelvägen var i vanlig Karlstad Kommun anda en oplogad spårig isgata, men fotgängarna hade trampat ner en stig i mitten som funkade fin fint.
_MG_5592

Det var faktiskt en hel del attraktiva cyklistmän ute längs vägen.
_MG_5578

Helt ljudlöst for dom förbi mig.
_MG_5593

Det var grymt med bilar som körde runt och letade efter parkeringar. Leta leta! Tänk om jag hade satt fokuspunkten på den vänstra backspegeln.
_MG_5600

En jättestor Saab som letade.
_MG_5610

En liten Mercedes. Var det inte tvärtom förr! Var inte Mercan stor och Saaben liten?
_MG_5615

Herregud vad vackra alla färger var denna dag!!
_MG_5619

Ein weiß Volkswagen.
_MG_5621

One red Fort
_MG_5620

Tillslut kom min frukost-date så det var bara att röra på sig. [jag ville inte :( ] Fast  skuggorna på Klarabron var så coola att jag fick stopp på marschen där.
_MG_5663

Det var ganska dött på bron men plötsligt fick jag korn på en kille som utförde något av en illegal trafik handling!
_MG_5646

Ari Vatanen gjorde sin första prov anställningsdag på Kallstabuss idag tror jag/såg det ut som.
_MG_5656

En Cittra med vitt tak.
_MG_5648

I England kallar dom en sån här biltyp för ”People-carrier” och enligt Urbandictionary kallas dom S.M.A.V.* i USA. [*=Soccer Mom Assault Vehicle ]
_MG_5665

V is for Volvo.
_MG_5671

Det kom allt lite folk på gångvägen också. Som SMS-killen, han SMS’ade så koncentrerat att han höll på att krocka med oss.
_MG_5658

Men även Peka gick förbi.
_MG_5651

Jag diggade Lovikas manchesterbrallor bäst.
_MG_5674

Jag gillar när ägarna inte tar bort all snö runt rutan, utan liksom gör en vit ram, ungefär som jag har runt mina fotografier :)
_MG_5678

Om jag inte har sagt det förr; Rött ♥ Sola, denna dag!
_MG_5685

Här blev det för svårt för att gissa bilmärket så vi gick vidare.
_MG_5691

Men när vi skulle korsa Ö: torggatan så var ljuset för gött! och taket perfekt vitt :D
_MG_5749

WTF liksom! Cittran iGÅr hade ju världens coolaste vindrutetôrkare! Vad har hänt??
_MG_5750

En Cooper S får avsluta denna frukostbil(d) kavalkad. Sov så gott nu!
_MG_5866

2 thoughts on “Dagen efter snöovädret som skakade hela Karlstad

  1. Tjena Martis
    Jag älskert också :D , [ljuset ]
    Äre inte en fem dörrars kombi?

  2. Hello Makina
    Kommer du sitta och fråga mig om vad som kommer hända…? Om jag tar med dig på bio? Bare undrer.

Kommentera

