Tänkte bara visa er på gårdagens snöoväder

_MG_5496..

Igår snöade det så jävligt att utomhusfotografering bara var att glömma. Hmmm jag kanske skulle visa dom hur mycket det snöade. Äsch det här suger ju.
_MG_5477..

Eftersom jag inte trodde att det skulle gå och fokusera genom ovädret, men även för att det vore för enkelt så ville jag inte använda mig av av bilar. Fast vänta lite nu, om jag kör på en dretlångsam hastighet, förfokuserar och panorerar efter en bil. Det kan ju bli långa coola snö… Öh.. droppar?… Molekyler då?
_MG_5479

Eftersom det inte blev något coolt så testade jag igen, fast nu med lite längre avstånd mellan mig och kameran.
_MG_5481

Tredje och sista försöket var en sån där liten bil. Ayy Caramba! Det är ju en vit Mini.
_MG_5482..

Med djupfrysta fingrar fick jag tillslut igång AF’en och det gick ju. inte kanon men någorlunda.
_MG_5485..

Sen kom 201’an och då blev det kanon!
_MG_5488..

Sen kom det en Saab som antagligen hade något allvarligt error på returen till spjällaxeln. Får så som han gasade säger ja, det är inte normalt i sånt oväder.
_MG_5489

Men djävlar vad skönt min grymma USM AF följde galningen :p
_MG_5490

Efter den så råbommade jag en sketen gammal Volvo som både bromsade [med FYRA bromsljus ] och körde med blinkersen :(
_MG_5498

Ibland kändes det som människa i hela karlstad körde förbi under den kvarten jag stod där. Till och med raggarna var ute.
_MG_5523

Det kom faktiskt tre, men jag fick bara två på bild.
_MG_5536

Bilar som var märkta med bilhandlar-reklam på körde i snitt 30-40 km/h över fartgränsen.
_MG_5525...

Näe. Det var inte ett dugg synd om bilisterna.
_MG_5527

Vem visste att torkarna gick motsols på en Cittra. Inte ja iaf!
_MG_5531

En stackare till.
_MG_5535

Audi hjärta Svenska Alpina Skidlandslaget.
_MG_5540

I Robin Hood brallor också…
_MG_5542

2 thoughts on “Tänkte bara visa er på gårdagens snöoväder

Kommentera

