Välkommen till del ll av årets upplaga av sextimmars i Våxnäshallen

_MG_4751

När slutsignalen tjöt så stannade alla löpare där dom var på banan. Vissa var så slitna att dom la sig i väntan på mätargänget. Vissa hade ju löpt 84 955 meter
_MG_5012

Mätargänget mäter från startlinjen med ett sånt där hjul som asfalterarna brukar använda för att mäta hur bred en gata är. Endast de bästa prylarna duger.
_MG_5068

Nu tänkte jag visa er när jag blev jag grymt imponerad för andra gången under en och samma eftermiddag. Det är inte ofta! Ps, historien innehåller en D3‘a.
_MG_5014

Fotografen i bilden stod och tryckte i ingången av kurva tre, exakt på samma ställe som Gjermund Sorstad stannade på efter sex timmars löpande. Hur kunde fotografen veta att han skulle falla ner just där? Kan det vara det som skillnaden mellan en riktig fotograf och en kalle anka bloggfotograf som mig?
_MG_5015

Bara snurra på vidvinkeln och gå fyra steg. Klart!
_MG_5016

Nästan som ett ”Wham bam thank you man” jobb._MG_5021

Sedan kom vätskeserveringen. Det var värsta helpensionen i treans velodroma lutning alltså :)
_MG_5024

Sedan kom klipparn. Det är han som klipper av varvräknarna. Det sitter en på varje sko, fäst i skosnörena med buntband.
_MG_5026

Apropå detaljer. Allt var i barnportioner Kaffe, vatten och josmuggarn var bara fyllda till ¼ och russinpaketen var mindre än ett Canon LP-E6.
_MG_5101

Så fick äntligen fansen möta sina hjältar.
_MG_5048

Publiken var närapå lika glada som de tävlande.
_MG_5127

Nästan direkt efter att slutsignalen tjöt så drog gympa pöjkera igång och skutta runt på plintar och bygelhästarna.
_MG_5113

Känner att jag är ute på lite hal is nu men det stod Sorkar på pöjkeras omklädningsrum. Dög inte gossebarn eller :D
_MG_5142

Sprinttösera värmde upp med några varv framför jordens Karlstads största spegel.
_MG_5071

Fiskar? Friidrottshumorn är nog en väldigt annorlunda humor? eller kan Fiskar vara en räddning från fis ;-)
_MG_5143

och alle löparonger som hade lekt på höjdhopps madrassen under sex långa timmar fick nu utforska fyrans ”banking”.
_MG_5069

IF Götas fd kanslichef Stephan Hammar var på plats och käkade kôrv me’ brô i hallen.
_MG_5084

A man with a mic in his backficka!
_MG_5135

Sisu of Fryshaga!
_MG_5073

När tävlingen väl var över så fick även även han som peppade varenda löpare i hallen ta middag.
_MG_5132

Eftersom jag kunde fråga honom och få svar om exakt allt, men även för att jag tyckte han var så cool så får ni får se honom käka en gång till :)
_MG_5137

Gjermund Sørstad såg så här fräsch ut 22 minuter efter han hade löpt två maror på raken. Tänk om han hade klippt & rakat sig också ;-)
_MG_5103

Men Lisette som blev varvad av alla tjejer i början men tillslut vann damklassen överlägset med över ett varv såg däremot ganska rejält mosig ut i blicken.
_MG_5044

Men bara efter pytelite kaffe…
_MG_5060

Så såg hon nästan lika pigg & gla ut som när hon knata runt ovalen :D
_MG_5061

Och när hon tömde hela koppen.
_MG_5049

Så var det nästan som att inget speciellt hade hänt. Bara en nybliven Svensk Ultralöpar Mästarinna.
_MG_5055

HIGH on LIFE! Det har tagit ett tag att smälta förra helgens 6-timmars i Karlstad. Jag kan berätta att jag har skrattat hysteriskt och jag har aldrig tidigare varit så hög på endorfiner som efter detta lopp. [Saxat från mästarinnan LM’s officiella informations sajt ]
_MG_5056

Fast Lisette fick snabbt se baksidan med sin nyvunna förstaplats/guldmedalj och ett nytt svenskt dam sex timmars rekord. Alla drog ina. Pressen, foto, autografer, kramar och lyckoönskningar. Fansen var riktigt hänsynslösa.
_MG_5079

och sen var väl kanske inte jag så jävla mycket bättre själv. Men…
_MG_5110

Eller rättare sagt så var jag nog mycket värre än alla andra i hopp. Men…
_MG_5111

Vem är jag att döma mig själv bara för att jag gillar shiny & happy people :p
_MG_5112

11 thoughts on “Välkommen till del ll av årets upplaga av sextimmars i Våxnäshallen

  1. Tjenis Molle
    Såg du inte den? Prova och klicka hÄr så ska’ru nog få se No:Uno!

  2. Tja Makrilla
    Haha!
    Ingen i den lokalen körde med nåt 400mm.
    Jag körde med min gamla bettan :p

  3. Hello Lagtina
    Jag fattade inte riktigt vad det är som ska bli olagligt?? Vi har ju någonting som heter pressfrihet i det här landet, så jag tror inte att dom kan ändra nogot, faktiskt. Men om lagen hindrar pojkar från att publicera naken/samlagsbilder på sina fd flickvänner så jublar jag så det hörs till Kil!!

  4. Du hade många fina bilder du också. Riktigt proffsiga. På riktigt. Du borde försöka sälja.

    Men du ligger i lä framför hon med D3:an. Du har ett kromosomfel.

  5. Hej ISO
    Jag tänkte faktiskt tanken, jag letade t.o.m. både efter nåt ställe runt banan som hade bättre
    ljus eller en bakgrund som skulle funka bra men jag hann inte. Nästa, jag säger nästa gång!

  6. Helena från VF är en riktigt duktig fotograf. Fast du är inte heller dum :)

  7. Tjena Lödd
    Aha hon var därifrån, det var nåt proffsigt över henne.

    Inte du heller :)
    Dagen innan jag lade ut detta inlägg så var jag och kollade in terrassen bakom CCC. Och där började jag tänka på dina bilder, funderade på om jag bara gillade motiven eller om det var kvaliten på bilderna jag gillade. Jag ska gå in på Flickr ikväll och slutföra denna knäppa tanke :D

  8. Äääh ISO
    Då kommer jag ju vara ett år smartare och minst ha en ISO 6400 Kamera :D
    Och antagligen så kommer jag fortfarande skratta åt ditt kromosom överfall :D

  9. Ok, så nästa går kommer du att ta bättre bilder, men fortfarande inte vara lika snygg.

    Jaja, Halva rätt, liksom

Kommentera

