men… stavas inte bose me två ess -typ bosse!

_MG_3706

Tänk dig att vakna upp till en så här vacker morgon.
_MG_3621.

Kan någon förstå att vädret sedan kan gå att bli så här trist.
_MG_3650

Vissa säger ju att herrens vägar äro outgrundliga. Men vad är då Kallsta vädret, som några timmar senare vände till detta skådespel.
_MG_3673

Eller vad tror du om denna vy, tagen bara åtta minuter efter ovanstående bild!
_MG_3685

Eller så här över en frusen Klarälv. Ja fattert inte!
_MG_3699

Så ni kanske kan gissa hur deppig jag blev av detta skitväder!
_MG_3652

När jag svängde runt kaffeskrapan såg jag en massa gubbar på taket till lagret.
_MG_3634

Dom hade tydligen arbetat på en väggmålning. Kan det vara så att dom har stått så närma målningen att dom missat att Bosse stavas med två s?_MG_3638

Eftersom målningen bara var till ¾ färdig så planerade jag att svänga förbi tidigt morgonen efter när solen skiner och ta några vackra fotografier!
_MG_3657

Men dagen efter var absolut inte en sån där vacker morgon som jag hade i tanke. Jävla dretväder igen!
_MG_3809

Men vad fan! Målningarna har ju krympt!?
_MG_3814

Det är ju en städpatrull som står där uppe, hur kunde jag ha missat det…
_MG_3847

Dom skurade ju bort Bosse målningen :-(
_MG_3853

På tredje dagen av den felstavade Bosse målningen, så sken ho äntligen. Sola i Kallsta!
_MG_4082

Tyvärr fanns det inte sådär jättemycket att skina på längre :(
_MG_4081

Man får var glad så länge dom inte kan tvätta bort Sunset over Klarälven i alla fall!
_MG_3707
Molle: Jag lutade bägge armbågarna mot en sten när jag tog bilden.
MaoTina: Slutartid 3 sekunder f 2.8 ISO100
Linsie: Nifty Fifty
ISO: 4700K is king
Bruspolisen: Jag testade att ta bort all kontrast så att man skulle kunna se bättre i genom träd osv.
Note To Self: Jag borde ha dragit en vinjett runt bilderna över Klarälven för att minska bruset ditt jävfla klant-ass!

18 thoughts on “men… stavas inte bose me två ess -typ bosse!

  1. Är jag fel ute om jag gissar att du är på gamla stenbron när du tagit den där första och sista bilden bla. Eller minns jag fel! Det huset till vänster gillade jag mycket på den tiden det begav sig. :D Känns som evigheter.
    Den utsikten och dom färgerna du får till just på dom bilderna är en av orsakerna till att jag böjer mitt huvud av vördnad för fotografen. Det är ett speciellt ljus i Karlstad som inte finns någon annan stans. Kanske beror det på att det finns vatten överallt. Å Nifty Fifty är alltid rätt :D

  2. Tjena Lenso
    Jajamensan jag står på mitten av den där gamla stenbron med armbågarna lutade mot minnesstenen av brobygget. Huset du gillade kallas BRF Utsikten. Huset byggdes helt utan balkonger från början, när hyresgästerna klagade så vägrade arkitekten till en början… sägs det :)

    Nu när jag tänker på det så har jag nog faktiskt aldrig fångat en upp/nedgång i en annan stad så jag kan inte ens säga i mot dig, även fast viljan finns :D Igår var Solas nedgång också speciell. Men det får du inte se förrens 20/2 2011

  3. Ps!
    Tack för att du fick mig glömma bort att känna mig patetisk för att jag publicerade tre nästan exakt likadana bilder från klarälva’ :p

  4. Alltså, jag tyckte bilden var fin. Inte för brusig. Men det kanske är för att jag sitter vid gammal laptop och inte drar upp bilden i högupplösning.

  5. Tjena ISO
    Jag kanske överreagerade lite i mina brus-tankar.
    Men det är något som blev för mycket i redigeringen typ: för lite kontast & för ljus exponering och något mer som jag inte ser.
    Blek på nåt vis!

  6. Tjena Molle
    De flesta av armbågsbilderna gick rakt i papperskorgen, men några gick det bättre för :)

  7. Du ska inte göra några vinjetteringar runt bilderna på Klarälven! Å är det så att du upplever dom som brusiga så är det inget som stör. :D Dom ger mig som betraktare en fantastisk fin upplevelse av Karlstad en kall vintereftermiddag. Så de så! :D

  8. Tjena Lensie
    Jag provade att göra vinjett på den sista bilden men det var inte svaret. I stället för brus så tycker jag att den är lite för blek mot vad jag brukar producera.
    Jag minns att jag försökte att öka mättnaden men då blev snön på älva flaggblå och när jag skulle sänka mättnaden på älva så blev den alldeles brun!
    Det var då jag kom på att jag är en fotograf, ingen d-jä redigerare :D

    _MG_3707.
    bilden är klickbar för större

  9. HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHA Fet den blev x)

Kommentera

