Ett oväntat besök ll

_MG_3073

På väg ner till hamnen för ett tag sedan såg jag en lastbil med upplysta michelingubbar monterade i grillen, shit liksom! Inte sett sen jag var ett litet glin! Måste fotografera, kraften är för stark. Men när jag stannat upptäckte jag att ägaren hade målat Älvkarleby vattenkraftverk på sidan. Coolt va’!
_MG_3061

På andra sidan var det en läcker fiskebåtshamn med helt spegelblankt vatten.
_MG_3056

I det högra luftintaget till den turbomatade diesel v-åttan så var det satt det två typer och metade med en underbar solnedgång på andra sidan Dalälven.
_MG_3074

I det vänstra luftintaget var Sveriges motsvarighet till Nilkrokodilen, Gammelgäddan© Tyvärr hade han fått jordens värsta stenskott på gäddan :-(
_MG_3076

Sedan kom ägaren och efter jag hade förklarat vad jag sysslade med så brast han: Haha! Allt som är målat på riggen har jag fotograferat och sedan målat och nu står du här i mörkret i Karlstad och fotograferar målningarna. Det gillade han sörrni, han gillade det så mycket att vi tog ett varv runt och han berättade allt :)
_MG_3057

När han öppnade huven så syntes det klart och tydligt att det var han & pojken sin som satt och metade i solnedgången, bredvid björken….
_MG_3065

Mr Michelin.
_MG_3063

Testade med att justera WB så gubben skulle bli vitare, jävladretmörker…
_MG_3068

När jag tittar på Monsieur Michelins ansikte och då speciellt den bilringen som ska efterlikna en tunga så får jag en känsla av en samling katolska präster som tittar på småpojkar som leker i en sandlåda??
_MG_3070

3 thoughts on “Ett oväntat besök ll

  1. Tjaba Minitina
    Mr? Äru full eller? Att kalla en livs levande Fransk Monsieur bilring för Mr måste vara bland den värsta förolämpning som en grodätande bilring kan råka ut för. Skärpning, annars blir det inga mer historier!!

  2. Tack för grattishälsningarna! :) Jag firade inget vidare faktiskt, med att skriva så ögonen blödde. Typ. Hur mår du Krille? (Slänger med min nya adress när jag ändå är igång).

  3. Tjena Julie
    I feel fine, man blir liksom på så gôtt humör när man kommer ihåg att gratta någon :D

Kommentera

