Är eran också… sådär krävande?

_MG_3004

Det känns lite sunkigt att publicera två nästan exakt likadana bilder i rad men jag tyckte den första bilden sa så mycket mer, men att den här [nedre ] var så sjukt jävla mycket coolare, men vad vet jag, en simpel karl med en bildapparat från Wermlands djupa och mörka skogar? Så därför tänkte jag fråga mina märkvärdiga kaffeälskande vänner från Mälardalen som har svart bälte på det här med bild kommunikation. Är jag ute och cyklar som vanligt nu?
_MG_2997

4 thoughts on “Är eran också… sådär krävande?

  1. Tja Tommi
    klaustrofobi. Haha det ska jag köra med nästa gång det kommer krav på kärringgöra :p

  2. Alltså, jag tycker den andra är väldigt mycket mer talande. De dova tonerna och vinjetten sätter en stämning som stämmer väl med budskapet på skylten om Sunk.

    Det soliga i första bilden talar liksom emot budskapet, på något sätt. Den andra tycker jag är mer konsekvent, och därmed rakare och tydligare.

    Tycker jag.

    Till skillnad från Tommi tycker andra bilden är mer klaustrofobisk.

    Men glöm inte att bildupplevelsen inte uppstår i bilden, utan i betraktaren. Och sånt däringa. Som man säger.

    Var det lagom Tjockhultskt dravel? Fast, jag hittade inte på. Och jag tycker om båda, men er om den andra.

  3. Perfekt Tjockhultardravel!
    Jag var ju faktiskt mest ute efter hur du och din klasskompis skulle svara, för att ni har tagit studenten och att ni är så jävla bra :D Jag tycker faktiskt också att den nedre bilden är mer Klaustrofobisk men varför har jag inte en aning om, tycker att det är kul att folk tycker olika dock.

    Det var ett litet jävla repigt plastfönster två meter åt höger som sola sken lite i, men det sken inte mycket för första bilden körde jag i hela åtta sekunder på f22 så jag är faktiskt ganska impad att du kunde ta ut så mycket ur det ljuset. På bild två körde jag bara en sekund f10. Känner att det har vänt en aning nu, gillar bild ett mer nu. Måste kika lite mer

Kommentera

