Det värsta med en frukostbuffe

_MG_5032

Det som jag tycker suger med frukostbuffe’er är de fem benade gnidna råttorna som dansar längs borden.
_MG_5033

Förra veckan råkade jag få in ett riktigt praktexemplar i sökaren.
_MG_5034

Han försökte alltså tömma hela jävla tallriken med en hand, men för varje ny prinskorv han greppade så rasade det ur två! Tillslut klickade det i råtthjärnan och han tömde ut alla köttbullarna han hade i sin högra näve i fickan så han sedan kunde rensa tallriken med den handen… Skämmes tomefan!
_MG_5035

23 thoughts on “Det värsta med en frukostbuffe

  1. Du får inte göra så här………….nu sitter jag ju och blir hungrig. Å väldigt sugen på korv. Måste ta mig till affären. Fort!

  2. Amen Lensie… Måste du använda ett sånt läskande språk i min blogg? Nu måste jag dra iväg till affärn och köpa en stor saftig Fårstek juh!
    J-ä läskare där!!

  3. Tjena Martickina
    Det beror på vad du menar med rallybilder, det blir bilder men alla är tagna inom 054 området.

    Vad vill du helst se, brummande bilar…
    _MG_0020..

    Eller svettiga grodätare :p
    _MG_9419

  4. Tjena Lensie
    Det sitter en finsk fd formel ett chaufför i den bilen, Raukkinkkenkukinen eller nåt sånt. Kimi i förnamn.
    Jag har fått en ny fotografisk insikt under denna ISO 3200 helg. Man uppskattar en lyckad 3200 bild mycket mer än en lyckad ISO 100 bild :-)

  5. Det där med ISO 3200, var så klokt att jag tror att jag ska låna den :D
    Varför kan inte finnarna heta nåt som går att uttala, typ Andersson eller nåt sånt. Det vore mycket enklare för alla inblandade. :D Porträttet är inte heller helt fel :D Är det han Ruakkinenkukkinen?

  6. Tja Linsie
    Ja precis, det är ju bara att lägga till ett Inen i slutet, typ Anderssoninen, Mollbergingen så fattar vi att ni är såna där som älskar Tango och har en kniv i innerfickan :)
    Näe han på den övre bilden är en franskman, Löb uttalas hans namn men hur det stavas det vete gudarna. Så här ser den finska chauffören ut iaf!
    _MG_9448

  7. Hade du tillträde till depån? :D
    Hade lätt kunnat gissa på att bilden var tagen på nån rock-konsert! :D

  8. Tja Linsio
    Näe man behöver inget stinkande tillträde när man är listig som en Fena :) Jag väntade bara utanför en restaurang som dom åt på. Antar att
    du syftar rocken till Ruakkinenkukkinen’s hjälm-frilla :) Ljuset på platsen var väl ca K3000 men bakgrunden var K6000 så jag fick lägga mig
    K3500 för att det inte skulle se ut som ett undervattens fotografi :D

    Äkta finsk rallychaufför! No stinkin’ Rock N Rolla.
    _MG_9462

  9. Tja Marktina
    Han har ett äckligt snyggt leende den där PG :)
    Vart kommer jag få se dina rallybilder då?

  10. Haha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du kan inte ana hur mycket jag njuter av min egen elaka coolhet! Yeah! Om du lovar att vara tyst som en liten Ninja flicka så ska jag berätta för dig att när du
    ena dagen är kaxig och andra dagen frågar om du är tölig så vaknar den värsta djävulen som finns inom mig. Hacka hacka hacka lilla hackkycklingen!

    Martina

    Nu när du har väckt upp ”det” i mig kommer jag till en början köra vidare på ditt tugg: Visa bilder – Visa bilder – Mera bilder osv för att stressa
    upp dig hacka hacka, efter tredje gången så kommer jag ändra taktik helt och då kan jag tipsa dig att ta ett riktigt djupt andetag!
    Håll i dej nu för nu kör vi Masktina…

  11. Nu är det fan mer bilder i kommentarerna än i inlägget!
    Hoppas du fattar vems det felet är nu Mestina.

  12. Jag gillar bilder i kommentarer. För det för ”historien” frammåt och gör bloggen mera levande. Men det är jag som tycker så och man behöver inte tycka som jag :D
    Du är:
    Fenan is...

    Ha en bra dag :D

  13. Tjena Fröken Lins
    Jag tycker också att det är coolt! Men samtidigt får det ju vara någon måtta på det, i detta inlägget har det ju helt klart gått till överdrift i Foppa nivå :) Fast om någon av er besökare kunde klämma in någon bild emellanåt så blev det ju helt klart en annan grej :p

  14. Tjena Lensie
    Jag skulle vilja säga att det är lätt hänt men det är svårt…
    för det är ju så grymt lätt :D

  15. Tjenis Maktina
    Haha! För att göra din bildvisning lättare så befaller jag dig att skaffa dig ett Flickr konto.
    Hör av dig här när det är fixat!

  16. Εὕρηκα Lensie
    Kör med denna formel:

    I Width & Height kan du skriva vilken höjd & bredd du vill ha, eftersom jag startade med 800px i denna kommentarstråd så fortsätter jag så!

Kommentera

