En tur på Lambergskanalen

_MG_3028

Igår tog jag en liten tur på Lambergskanalens kalla is. Det första jag gjorde var att hälsa på 180 tons bock kranen. Hej Hej kranen!

_MG_3033

Undrar vad det sitter i andra änden på stroppen?
_MG_3032

You are now entering Vänerhamn territorium.
_MG_3034

Byglia såg kall ut.
_MG_3026

Den nyaste flytfarkosten i Väner rederiet.
_MG_3036

Vissa kallar henne Skiten.
_MG_3043

Jag fattar inte riktigt varför? Det framgår ju hur tydligt som helst att hon är döpt till Arken den fjortonde.
_MG_3038

Fd statsisbrytaren Tingvalla.
_MG_3025

Tingvallas däck såg ut att vara i behov en date med en snöslunga :)
_MG_3044

Sikten var inte superbäst men här såg jag något som påminde om mänskliga rörelser bak på Polstjärnan.
_MG_3016

När jag kom närmare såg jag att det pågick snöröjning av tunntaket på Polstjärnan.
_MG_3012

Det såg ut som att det var en bister och seg snö:)
_MG_3006

Sedan var det dags för den årliga pressgenins-justeringen.
_MG_3019

Brrrh! En wermländsk karl behöver inga fjantiga vantar! hörde jag det mumlas.
_MG_3021

Kylan biter inte så hårt på ett glatt humör :-)
_MG_3023

5 thoughts on “En tur på Lambergskanalen

  1. Äntliiigen!
    Jag kommer inte acceptera något annat än: Här har du mitt giro nummer, vart ska dom skickas? , från dig ikväll :D

  2. Tja Muritinien
    Jag var faktiskt med på den lektionen, där läraren tuggade fradga om att under bryggor, broar eller vid grund, vass och båtbryggor fick vi inte kuta runt och leka :)
    _MG_3032

  3. Tjena Ulrika
    Det är bara gnälliga fjollträskare som kliver genom isen. Det har jag sett på TV jättemånga gånger :D

Kommentera

