Voff Voff

_MG_2690

Igår åkte jag förbi den här parkerad hantverkarbilen, gissa vad! Det satt två bulldogar i den, det såg precis ut som ett gammalt hundpar som var ute och tog en tur. Skrattande som en galning körde jag snabbt runt kvarteret, men när jag kom tebaka så var hundera helt borta! Var allt en dröm? Skrattade jag åt en hägring?
_MG_2683

Just som jag var bombsäker på att jag hade sett i syne så dök det upp en hund på andra sidan av den skitiga sidorutan. Shit asså va jag skvatt ;-)
_MG_2684

Sedan blev väl nyfikenheten för stor även för henne bakom ratten.
_MG_2693

Jag tycker att det är dags att Reinfeldt höjer momsen på böterna till kräken som åker runt med så j-ä skitiga rutor att även en USM Auto Focus fastnar i skiten :-(
_MG_2692

När jag gick därifrån så trillade han i passagerarstolen ihop direkt :( Så jag kunde inte ta bilden av hur dom såg ut när jag såg dom för första gången, då som dom mest liknade ett gammalt kärt hundpar som var ute och tog en tur på landet efter söndags gudstjänsten.
_MG_2694

6 thoughts on “Voff Voff

  1. Tja Martikanen
    Jag höll faktiskt på att få ett fotografiskt sammanbrott när AF‘n flaxade fram & tebaka! Hugaligen :D

  2. Men himmel o plättar……
    Jag känner hur gulligullfaktor´n stiger i mig. :D Jag smälter som en smörklick på en varm potatis. I am in love! Helt underbara bilder.
    Du har fotograferat och fångat boxerns personlighet på pricken. Bild nr 4 är helt outstanding och skärpan ligger helt rätt. Den hunden tittar mig genom cybertråden. Blicken liksom når mig. Å den sista bilden får mig att ge upp inför faktum. I am in love! :D
    Hela bildserien är fantastisk. Du ÄR en riktig fena :D!

  3. TJena LEnsie
    Jag kände att detta var nog lite vääl töntigt att köra alla (utom bild 4) dom brusiga bilderna, ingen kommer att gilla detta, men jädrar vad kul det är att ha fel :-) Killen som ägde hundarna var en servicetekniker som åkte runt mellan olika arbetsplatser i stan om dagarna, så dom var inte ensamma alltför länge. Om det var för kallt eller så och dom inte fick följa med ut på jobb så blev dom heltokiga berättade han :)

  4. Tja Mikotina
    När det är något speciellt motiv, något som inte kommer tillbaka så kan jag bli så sinnig när AF‘en flaxar värre än en tokig strockholmare. Det syns inte på utsidan men på insidan är mina tankar värre än dom Anna hade när hon vaknade upp i fyllecellen, dagen efter hon hade tagit en rejäl drängfylla på Crazy Horse :)

  5. Helt underbara hundbilder!! De ser precis så där lagom uttråkade ut som den rasen bör göra när de sitter ensamma och övergivna ut i en bil/farkost :)

    mvh/R

  6. Tja Rust
    Uttråkade!!! -jag tycker dom ser dretnyfikna ut :)

    Förr har jag alltid funderat på hur någon kan köpa en sån där sur hund. Men i höstas under en nattfotografering så stannade en sådan hundägare till en stund och förklarade charmen med den rasen för mig, och efter det samtalet ser jag aldrig några sura bulldoggar längre :D

Kommentera

