Le Frenchy does Karlstad back in 2007

_MG_1956.

Häromdagen sken Sola så ursnyggt över badhuset att jag ba öppnade väskan och tog fram min Canon och tog några bilder. Santidigt kom jag och tänka på den där gången våren 2007 när jag satt på en uteservering och sörplade i mej en kanna kaffe + bulle + kaka när Mr Le Frenchy kom och gick förbi.
The Photographer 01

Plötsligt vände han på klacken och gick tillbaka några meter, tog av sig rucksacken och fiskade upp en stor svart råläcker Canon. Kaffet bara rann längs mina mungipor och jag ba Va va va, kan man göra sååå!!! Jag blev helt tagen på nåt vis, visst har jag sett fotografer med stora kameror förut men då har det ju varit fågel eller typ tidningsfotografer. Men det här var ju en snygg kille i Ray Ban & basker som bara var ute och knallade runt utan att visa sin upp sin kamera, och när han såg något intressant så ba tog han fram sin Canon. Min silverfärgade Panasonic kompakt har aldrig känts så sunkig & ful som den gjorde vid detta tillfälle.
The Photographer 02

Här kan ni se vad han fotograferade, ett gammalt flerfamiljshus som var på väg att möta sin skapare.
The Photographer 03

5 thoughts on “Le Frenchy does Karlstad back in 2007

  1. Och tänk, nu har du själv en stor tuff Canon. Fast inte med ett lika tufft objektiv. När jag blir stor ska jag ha coola objektiv.

  2. Häj ISO
    Jag tänker jag tänker, och guuu vad gött det känns :)
    Han har ett 80-200/2.8 som är en föregångare till 70-200 fast utan USM AF, ingen avund där asså.
    Kameran hade batterigrepp, så det kan ju vara en 1D, men även en 10D :( När jag blir stor ska jag
    kämpa för att ha coolare leksaker än dig :p

  3. Tjena Martzina
    Jo den sunkiga gjorde ett bra jobb där. Men jag ”tror” faktiskt att med det rådande ljuset så hade
    en hålkamera gjort ett likabra resultat :)

Kommentera

