En resa med ett Vänermax mål – Men som blev en jävla lång förklarning

_MG_1907.

Jag var på väg till kajen för att glo på Lexus som låg och skvätte iland olja igår. På vägen hittade jag ett hål. Ska vi stanna till en stund? sa ja till Herr Canon.
_MG_1880.

Det var dött ganska länge. För att hålla humöret uppe så gnolade jag på det gamla ordspråket: Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge…
_MG_1900

Tillslut kom det en liten Peugeot i full fart, tyvärr lite för fort för min slutartid :( Men min fjortis hjärna blev glad åt vad som komma skall :D
_MG_1881.

Sedan kom det en Binsler, men den körde saktare än en präst på väg till Konsum för att tjacka kaffe till en söndags gudtjänst.
_MG_1862

Sedan kom det en riktigt mörkrädd jävel.
_MG_1886.

Det är bra ljus på franska bilar, jag vet :D
_MG_1890

Jag var faktiskt inte helt säker om han körde med helljuset på, men jag flyttade mig till andra sidan gatan för att se om det skulle bli mindre ljussken häröver. Då kom det en ny fartgalning MED SITT HELJUSET PÅSLAGET DEN OCKSÅ!!!
_MG_1901

Binslern på väg till kyrkan med en platta Löfbergs kok.
_MG_1895.

Sedan kom det en amerikanare.
_MG_1868

En konstig amerikanare borde jag tillägga. Den såg ny ut men jag tror den var mattsvart(?) och skärmarna satt på utsidan som på gamla Volvo PV.
AA_MG_1874.

Bra ljus hade han också :-)
_MG_1878

När jag väl kom loss från vattenhålet hade Lexus redan lossat från kajen, så den enda glimten jag fick på henne var bakifrån. Jävla dretige vattenhôl.
_MG_1911

På vägen hem hittade jag ett nytt dretigt vattenhål, denna gång var det i en gång & cykeltunnel.
_MG_1912.

Tänkte att det skulle komma en cykel i full rulle, men när den här tjejen kom och fick vada genom tunneln så var det inget kul längre…

En tunnel är ju annars en ganska bra konstruktion, jag gillar taket bäst. Taket gör ju att det blir ett perfekt regnskydd när man är ute på sommaren, men taket hindrar ju även att snön kommer in och lägger igen brunnarna så det bildas sjöar i tunnlarna. Hur fan svårt kan det vara att säga till dom som plogar att: Drar du in snö i tunnlarna så får du sparken! , istället för att skicka ut tre män i en Ford Transit med spett & spade… om några veckor. Fy faan.
_MG_1916.

På babord sida lyste ingen lampa alls, på styrbord sida fungerade en. 84% trasigt, och det är inte ens dretdåligt för att vara Karlstad kommun.
_MG_1919.

Apropå dretige vattenhål! Jag hittade faktisk ett nytt hål dagen efter :D
_MG_19711024

Det var inget vidare hål, men jag kunde både testa att både panorera & låst/fast. Halkigt var det dock, Den silverfärgade bilen kanade ner i hålet med låsta hjul.
_MG_19591024

Ibland kom det bara människor.
_MG_19661024

Det kom en lastbil som började mockla framåt och bakåt i hålet, shit ska han suga upp mitt vatten nu, den elakingen tänkte jag.
_MG_19631024

Men som tur var så parkerade han bara för att en stadsbuss skulle komma fram. Inte värdsklass på snöröjningen dårå :)
_MG_19641024

Jobmeal skjötte sig ytmärkt.
_MG_19671024

Nuuu blir det leka av… men icke sa lilla Lisa.
_MG_19691024

Kolla blicken på han som sitter shotgun i den opäS färgade Saaben som panikbromsade i vattenhålet.
_MG_19721024

Shite vilken kall kår som rann längs min rygg när Saaben började panikbacka mot mig!!  Jag var 100 på att min sista stund var kommen.
_MG_19731024

Men när dom rev iväg så släppte jag min längsta puuuust någonsin :=) Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuust!!!
_MG_19741024

Tänk om du hade ställt dig lite längre ut i gatan -då hade jag redan fått min bild! sade  jag tyst  :)
_MG_19751024

Yeah!
_MG_19771024

Sen kom det en tant som hade glömt sina broddar, så det blev bara för henne att promenera på gatan.
_MG_19781024

När Opel’n med den silvertejps lagade skärmkanten kom så kände jag att det var dags att lätta.
_MG_19811024

Sedan kom den här feta tattaren!
_MG_19821024

Han hade stått ute i gatan väntat ett bra tag för att få göra en vänstersväng ner i hålet och tydligen hade han drabbats av Road Rage under väntan!
_MG_19831024

För den jävla tattaren gjorde så här på mig! Inte lika mycket, men ändå. Fattar inte att staten slog igen  mentalsjukhusen och slutade med tvångsvården.
_MG_19851024

Föresten så här ser gatan ut. Gatan som är så pissigt snöröjd att en stadsbuss och en lastbil inte klarar av att mötas på.
_MG_0719

För någon vecka sedan hörde jag att en av snöklåparna blev intervjuad på SR lokalradion. Problemet som var uppe på tapeten då var enligt klåparen inte alls den dåliga snöröjningen, utan nu var det att snövallen som blir mellan bil & gångvägarna som hade börjat bli alarmerade stora på vissa ställen. Plogade gångvägar skrek jag så högt så att grannens katt klättrade upp i kökslampan! Snabbt gav jag & min vän med bra komihåg, herr Canon [som aldrig ljuger heller ]  ut på dom upptrampade stigarna i jakt på dom Plogade gångvägarna ;-)
_MG_9581

Ärligt talat så fann jag faktiskt ett flertal plogade gångvägar. Men gatan med hålet hade då inte fått någon date med ett plogblad på hela vintern.
_MG_9705

Åt andra hållet var det en sketen mänisko-upptrampad stig.
_MG_9708

Trodde ni att att jag va klar nu eller  – Jag är fan inte ens varm än!
_MG_0276

På den gatan där trottoaren inte har haft en date med en snöskottare på hela vintern så har Karlstadbuss en välskottad hållplats för linjerna två & fyra.
_MG_0272

Samma busshållplats tagen nedifrån gatan. Som ni ser måste bussresenärerna gå på gatan för att komma till hållplatsen. Samma gata som en buss och lastbil…
_MG_0361

Jag tycker det känns så jävla vårdslöst & skitnödigt att bara ploga fram hållplatsen. Cyklisten i bilden vurpade just innan jag tog denna bild, med vinterdäck! Och i ett sånt halkigt väglag, utan övergångsställe, bara ut med resenärerna, om fastighetsägaren inte har plogat och resenärerna måste gå ut i en gata full i mötande trafik kan inte vi ta ansvar för säger säkert dom snikna paragrafryttarna på Karlstadbuss. Fy Faan!
_MG_0260

Det är ju inte konstigt alltså!
_MG_9657

Nu har jag hört att Karlstad Kommun har gått ut i pressen och meddelat att det är upp till fastighetsägaren att ploga runt deras fastighet. Hur det nu hjälper Barbro 86 år gammal med rullatorn. Jag tycker det skulle kännas ganska normalt att kommunen skulle ringa upp fastighetsägaren och hjälpa sina kommuninnevånare istället för att gå ut i pressen och skylla ifrån sig. Ett superhett-tips är att börja med denna skitfastighetsägaren… Fy faan!
_MG_9714

3 thoughts on “En resa med ett Vänermax mål – Men som blev en jävla lång förklarning

  1. Haha, snutar som tror att de är hemliga gillar inte att fotas. Kanske därför han panikbackade mot dig, men sen ångrade de sig och valde att inte slänga ditt minneskort i hålet :-)

  2. Hade dom slängt mitt minneskort i hålet hade jag dykit efter!!
    Undrar vad oddsen är att just dom skulle komma ock leka i just MITT dretige vattenhål :D

Kommentera

