Det är inte varje dag som hittar nåt som är så kul att min blir gråtfärdig så här mitt uppe i all snötristess

_MG_0949

Igår snöade det så fruktansvärt brutalt att jag höll på att inte ta mig hem, vinden blåste merparten av alla snöflingor rakt in i mina ögon, fan vad tröttsamt det var. Naturligtvis slog det om till kramsnö också, ni kan ju tänka hur det är att cykla när snöröjarna har lämnat några decimeter snö på vägarna som då blev som mjukost :-( Som tur var så var det öppet på Sundsta sporthall så jag kunde gå in och värma mej., och fotografera den konstigaste handboll jag någonsin sett...
_MG_0976

Men även dom gladaste & lekfullaste spelarna jag någonsin sett!!
_MG_0972

Liret fungerade ungefär så att: Tre spelare i varje lag, en målis i två utespelare. Målvakten var tvungen att sitta ner ända tills skottet kom då sprattlade dom upp på fötterna som en Schweizisk klockfjäder. Ute-spelarna däremot fick stå upp ända tills dom skulle kasta, då var dom tvungna att sitta sig ner.
_MG_0990

Vissa målisar var så slöa att dom inte ens gick upp i anfallen.
_MG_0984

Eller så kände dom till motståndarnas svagheter väldigt väl :)
_MG_0985

Min favorit manöver var naturligtvis K.R.A.M.E.N.
_MG_0973

Som egentligen bara var en brutal armlåsning, under k.r.a.m.e.n. så smög den andra motspelaren upp bakifrån och tog bollen ur händerna på den fastkramade!
_MG_0975

Men det härligaste av allt var skratten, tjejerna skrattade åt allt, precis hela tiden. Här hade dom krockat – och dom bara skrattade.
_MG_0986

Fast medan dom skrattade så kämpade dom naturligtvis om bollen med både fötter, händer och klor ;-)
_MG_0987

Här ser ni min favoritspelare. [står i Sola ]
_MG_0977

Hon var ganska kort i rocken i jämförelse med dom andra.
_MG_0979

Men hon sprang faktiskt i åttor runt dom andra jättarna. Och hennes skott var bara bääääst!!!
_MG_0999

Kolla lobben bara. A-laget nästa säsong?
_MG_1001

Men målisen ska också ha sitt för det underbara skrattet :)
_MG_1002

Under en straffläggning så blev jag ”upptäckt”
_MG_0989

Om ni tycker det varför mycket på hon i randigt så kan jag upplysa dig att dom var faktiskt två! Kolla byxorna :-)
_MG_0992

Tanken för kvällen var egentligen bara att beskriva det okristliga snöovädret. Det var inte lätt att hitta något bra snömotiv så där på beställning.
_MG_0967

Tills jag hittade en gammal DKW som stod och knackade på tomgång. Hur skulle du reagera om någon stod på huk ca 15-20 meter från din bil och fotograferade under en snöstorm?? Rövhölet som satt i DKW’n tog fram en liten ficklampa och började lysa på mig. Fy fan asså!
_MG_0959

12 thoughts on “Det är inte varje dag som hittar nåt som är så kul att min blir gråtfärdig så här mitt uppe i all snötristess

  1. Bilderna på handbollen var kalasbra. Mycket liv, spontantitet, ärliga skratt och farten har du fångat bra.

    Kul!

  2. Pust!!
    Tänk vad glad du gjorde mig nu ISO. Jag var nämligen inte helt säker på att bilderna skulle uppfattas som coola, speciellt inte när jag körde lite för långt tele. Puuust!

  3. Tja Matrina
    Så mycket som det snöade då så hade jag behövt ett par Ray-Ban med både vindrutetorkare och defroster :D
    Jag har alltid tyckt att det ser lite skumt, bögigt, töntigt, märkvärdigt ut med solglasögon på män när det inte är sommar & sol, tycker inte du det också? Är det bara ja som tycker så??

  4. Tjo Wartina
    När jag ser en man i solglajjer under de icke soliga månaderna så tänker jag han ser skum ut , eller din märkvärdige djävel , kommer det två så blir jag säker på att det är juggemaffian som är på väg att hämta ut beskyddar pengar hos en barnmats affär, eller så tror jag att det är opäS, och då kikar jag direkt efter fler agenter eller skyddsobjektet :D Men på tjejer däremot så tycker jag det ser bra ut jämt. Förutom när dom är så dretstora att dom går ner till överläppen men samtidigt inte täcker bryna! Usch :(

  5. UNDERBART! Jag njuter av dina bilder som fångar livet och så många känslor. Försöker själv men har inget tålamod, vart får du ditt ifrån? Har en dotter som rider men har inte ett enda bra kort på henne in action. Hästen står ju aldrig stilla tillräckligt länge. Speciellt när dom är precis över hindret, DÄR vill jag att dom stannar upp ett par minuter så jag kan få en bra bild. Går det att hyra dig? ; )

  6. Tjena Cina
    Haha! Helst ska väl hästen hänga still i luften tillräckligt länge så du hinner fotografera dom från bägge sidor också :D
    Jag har faktiskt testat att fotografera hästar några gånger, men dom är lite för snabba för min kamerautrustning :(

    Klicka här för hästbilder!

Kommentera

