Kallsta by Night

_MG_0879

Från första början var meningen med Karlstad Igår att jag skulle bli en effektivare fotograf, lära mig att ta minst en bra bild om dagen. Det lärde jag mig ganska fort och numera handlar det väl mest om att dokumentera det jag ser på min fritid här i Kallsta. Igår hittade jag nada intressant. Fan vad jag hatar mörkret.
_MG_0818

Igår stod jag och testade hur långa tider jag kunde gå ner till med 50’an på en 50 väg. Skriver ni ner allt? Bildar ni föreningar på facebock?
_MG_0827

Och eftersom jag ville vara 100% säker på att det inte gick på 1/250 så stod jag så länge att jag missade jag när den fläckiga Kossan Muuuu golfen kom :(
_MG_0846

På torget stod det en gubbe som hade druckit buss-muckar-grogg! Tanterna i busskuren ropade åt gubben att han skulle flytta sig. Så blir dom :D
_MG_0878

Sen kom det galanta damer.
_MG_0889

Undrar om jag kan använda Bosch 70 wattarna på bussen som motljus/upplättningsblixt tro…
_MG_0890

8 thoughts on “Kallsta by Night

  1. Mälardalen anropar Värmland, hallå Värmland :D
    Himmel så läckert med en ”Kossa Mu” bil. :D
    När jag åkte till Värmland i julas mötte jag en ”Rudolf bil”. Den hade horn som satt fast i sidofönstren och en stor röd ”mule” i grillen.
    Ganska söt för att vara en nyare Volvo :D

  2. Wermland uppfattat – Malardalen kom in – Malardalen kom in
    Visst var den lille Golfen söt :) Inte nog att jag var sen, eftersom jag bara testade tider så hade jag dragit ner från 15mp till 7mp
    så det gick ju inte att göra en 300% till 400% cropning på den heller. Nästa gång… jag säger nästa GÅNG KOSSAN MUUU!!!

    11

    Kul att du mötte Rudof i Wermland! (vart annars) Hade han såna här horn?
    horn

    Hade  Rudolf ett armbandsur på vänster handled? Googla âfter: Värmlandstomten
    Tåmten  855

  3. Något som vore ”läckert” vore ju om polis bilarna kunde få sig en röd mule och horn under vintertid.
    Så kan ju näsan blinka rött i takt med saft-blandarna, hehe.

  4. Haha!
    Lysande idé :D
    När startar valkampanjen för Nicke for President?
    Då kan du ju även flytta världens tråkigaste fullmäktigemöten till Söndagarna :)

  5. mjo, förstår att du vill kulla lyssna i följd på söndagar, från 09:30 med kyrk skit till 23 då pingst signar ut.
    Ska se vad jag kan göra åt de ;) ne men de handlar om en del pengar.. kan va de :)

  6. Jag menade naturligtvis att när du blir härskare så ska du flytta fullmäktige och dess trista sändningarna till Söndagar
    så att vi [befolkningen] får lyssna på 60-70 tal med Herr Niklas af Karlstad & Ronja varje Tisdag :)

  7. Mälardalen här…!
    Såna horn hade den Volvon Jaaa!:D
    Men det var fel färg på Volvon och fel modell. :(
    Tror du tomten är så långt österut som Fellingsbro?

    Mälardalen till Värmland, Värmland kom in… :D

  8. Tjena Mälardalen
    Enligt sägnen så ska ju tomten klättra ned med klappar genom skorstenen till alla som har har varit snälla under året. Så ja, tomtis kommer till Fellingsbro.
    Vad var det för modell & färg på den tomtemobil du mötte då?

    /wermland over and out

Kommentera

