Never ever leave home without you’re ultra-wide-angle lens

När jag var ute på kvälls-walkobouten härom kvällen så möttes jag av ett sanslöst motiv. Klåparna Kommunalarbetarna hade försökt att röja bort två månaders snöfall vid några cykelställ i centrala Karlstad. Det såg ut som att dom hade börjat med att flytta alla cyklarna från cykelställen till butiks skyltfönstren och sedan hade dom påbörjat någon typ av polsk-snöröjning. Det var inte vackert, det ena cykelstället såg t.o.m. överkört ut! Och då blir det ju liksom lite otacksamt av mig att inte ta med vidvinkeln så jag kunde ha dokumenterat hela krigszonen på en enda bild när kommunen faktiskt ställer upp så här till 100% för mig :)
_MG_0805

3 thoughts on “Never ever leave home without you’re ultra-wide-angle lens

  1. Tjenare Matina
    Haha, Jo dom fick nåt tok-rus’eri när det blev kramsnö i början av veckan. Men i vanlig ordnig så blev det… inte oupptäckbart :D
    Det skulle vart kul och sett hur butiksägarna reagerade på morgonen :)

  2. Goaftonl Matina
    Morgonpiggelin ida?
    Ibland känns det faktiskt som att lagar och förordningar inte har något att göra med såna människor :(

  3. jag kan bara upplysa att snöröjning i Halmstad inte heller fungerar särskilt bra. De kan inte – skotta snö – söderut från Gävle.

Kommentera

