Ordning & Reda

_MG_9539

Igår såg jag ett lämmeltåg av onger utrustade med trickskidor och pulkor som färdades söderöver på Långövägen. Eftersom jag tills igår inte visste att det fanns en pulkabacke däråt så hakade jag på ongera. Turen blev relativt kort, till Marribärsskogen bara, och där fanns det faktiskt en liiiten mesig backe vid friluftsteatern. Men jag kikade mest på den runda lilla konstgjorda pingvinisbanan.
_MG_9543.

På isen var det nästan bara gamla traditionella Reebok blått och Reebok råsa som gällde.
_MG_9558

Bredvid rinken var det lite snyggare, lite mer casual, lite mer Polarn rött & vitt Pyret :)
_MG_9550

Han som kränger skyltar i Kallsta såg ut att ha jobbat för högtryck!
_MG_9541.

Det sitter ju skyltar på varenda lyckstolpe runt hela rinken. Hur kunde du missa det Fröken Jansson??
_MG_9557

Och alla skyltar som stod i snön runt rinken. Använder Fröken Jansson möjligtvis en vit käpp när hon är ute och promenerar?
_MG_9542

Cyklade du in på området på en herrcykel med uppochnervänt bockstyre också?? Med lille Leica springandes fritt utan koppel?
_MG_9577

One thought on “Ordning & Reda

  1. Tjena Martinius
    Då ska du veta vad lycklig jag blev när jag såg att det hängde förbudskyltar precis överallt och jag insåg att jag skulle kunna göra världen mest vinklade inlägg om den undersköna fröken Jansson :)

Kommentera

