800px versus 1024px

Hunting moon

När jag startade den här bloggen så körde jag bilderna i 800px, men efter ett tag tröttnade jag på att bilderna var så små och ynkliga så  jag gick över till 1024px. Åh vilken upplevelse det var, så mycket mer lättredigerat plus att mina motiv blev så mycket tydligare. Men var det verkligen så märkvärdig skillnad tänkte jag förra året? Så naturligtvis testade att göra om en gammal 800 bild till 1024px. Det var märkvärdigt! Once you go 1024 you’ll never ever go back :)
kd. igå (1)
93% Fullmåne.

6 thoughts on “800px versus 1024px

  1. Det här är en djävligt cool bild av ett ruggigt tråkigt motiv. Verkligen, helt gudomligt, artistiskt tråkigt. Nästan bibliskt postapocalyptiskt trist.

    Och bilden skildrar det väl.

    Och ja, den blev såklart bättre i lite högre upplösning!

  2. Tja IS0
    Nästan bibliskt postapocalyptiskt trist!
    Var närpå för grymt. Det enda verkliga jämförbara jag kan komma på just nu är om hon skulle fråga om det skulle vara okej om hon tände en cigg medans vi låg i missionärsställningen :)

    Du är en grym o8!

  3. I mörkret är alla byggnader eller områden vackra särskilt när nattfotografiet är så bra.

Kommentera

