Speed is a crucial factor if you’re gonna make ‘mucho dinero’ in the line of business

IMG_0163

Jag var och fotograferade det nya konferens bygget igår. Under tiden så hörde jag en tuta som låt något alldeles frenetiskt i bakgrunden, efter ett tag så blev till och med jag så störd att jag blev tvingad att vända mig om för att se vad det var på gång. Men det var bara en sån där gnällig tant som hade fastnat.
IMG_1975

Tydligen så skulle hon köra ut från ett källargarage, men när hon öppnade porten så stod det en släpkärra parkerad på gatan, så istället för att vara snäll tant och vänta på Saaben skulle åka så var hon så oförskämt ego att hon hängde sig på signalhornet. Det är ju fan nästan så man storknar, ingen respekt för andra.
IMG_0169

För att få tyst på tut-tanten så kom det två gubbar som släpade ut släpkärran i gatan så tanten kunde komma ut och åka iväg och tuta någon annanstans.
IMG_0166

Men då kunde inte bilisterna komma fram på gatan utan att köra ut i slänten. Om alla tanter ska hålla på såhär och tvinga ut bilar i naturen så är det ju varken konstigt att folk måste åka runt i stadsjeepar i innerstan eller att bilprovningens statistik på att styrleder & spindelleder i snitt bara håller tre år stämmer.
IMG_0157
och trögarslet jag himself hann inte fram för att ta en endaste bild innan allt var över, jag hatar när tangentbordet blir starkare än bildfilen ):

Kommentera

