05# Veckans direkt ur minneskortet bilden by Fenan

IMG_9592

Shit vilken grej!
Jag var ute och promenerade när jag fick se en cool herre i en Torsby-Kavaj. Eller en modernare version då, en Torsby Evo ll eller kanske en Nu Torsby-Kavaj då :) Hursomhelst så slängde jag iväg en ruta på den läckra utstyrseln, eftersom jag var hundra på att bilden skulle bli dålig och jag några sekunder senare skulle stirra in i LCD skärmen och fundera på ”Vad tänkte jag? Vad ska jag ha bilden till? ” Och sedan raskt radera bilden. Så jag ba hafsade till med en 1/320 tid och tänkte ”Welcome to to this years most underexponerade bild!! ” samtidigt som jag tryckte ned den runda knappen. Sen när jag sedan böjde nacken framåt tillräckligt långt så jag kunde se exponeringen på LCD’en så dog jag nästan ba. Och att farbrorn hade vridit på ansiktet lite mot kameran, och  ljuset som hade träffat hans mun & näsa gjorde mig till jordens lyckligaste Wermlänning just då iaf. Det såg helt underbart ut, fast när jag kommer hem och tittar på bilden på en 19 tum större skärm så kommer det bara se brusigt och eländigt ut, jag borde nog slänga den direkt ändå tänkte jag. Som tur var så fullföljde jag inte mina tankar :)

En annan ”You take my breath away ” känsla fick jag jag funderade på vart ljusstrimlorna i bildens nedre högra hörn kom ifrån. För visst ser det kônstit ut? Sånt där ljusstimmer brukar ju bara synas i närheten av starka lampor och just där är det ju total mörker, det var då jag såg tecknet för det vi alla söker efter. Det vackraste av allt. Det som är vackrare än en kvinnas byst. Ser du inte? Klicka HÄR. Är detta ett fotografiskt mirakel? Kommer jag bli en Hasselblad stipendiuat nu eller vad?
IMG_9592.undrar hur mycket tid & slantar medelfotografen lägger på PS om året egentligen?

Lämna en kommentar