och jag ba, men va’

Alltså, jag såg Folke svänga in i en rondell. Snabbt fiskade jag fram kameran och väntade.. väntade.. vänta… ”Folke in the moneyshot zone” och jag ba tryckte ned knappen… tryckte hårt, men samtidigt svängde Svennebanan in i rondellen och totalskymde & kraschade moneyshot´et på Folke och jag ba, men va’ får man verkligen göra så? Direkt vaknade politikern i mig och: så här kan vi ju inte ha det i ett modernt folkesamhälle, naturligtvis ska ALLA svenskar få en ärlig chans till att fotografera rondell-folke utan att riskera att få bilden ruinerad av Svennes j-ä pundargurka! Men hur… hmmmm.. varför inte bara förbjuda Svenne att åka in i rondellen om Folke redan snurrar i den. Bommar som används vid järnvägskorsningar borde ju funka fint? Rondell-vakter kanske, det kan ju regeringen använda som ett sysselsättningsökande knep vid lågkonjunkturer.

IMG_4715 – Rösta Fenan 2013  för fotograferingssäkrare trafikrondeller i Sverige nu -

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

