Allt började med en fôggel – Men slutade ganska sisådär

IMG_7212

Det började med att jag försökte få en bild på en föggel, men eftersom det var så ljust utanför dungen så blev det inte ens ganska sisådär.
IMG_7217

Fast då såg jag istället en tunna med en graffeklibba på. Nice find there Mr Fenan :D
IMG_7192

Medans jag testade mig fram hur jag skulle ”ta bilden” såg jag hur det började röra sig uppe i det Vänstra hörnet.
IMG_7200

Nåt vitt och blått såg jag i sökaren. Fast det var så grymt otydligt att det lika gärna kunna ha varit en levande finsk flagga :)
IMG_7201

Men shit! Det är ju en levande människa mitt där ute i trafiken, tänk om det är en carjacking in progress. Vågar jag titta upp ur sökaren?
IMG_7202

Ay Caramba, bilen åker visst. Vad är det som händer på andran sidan staketet? Jävla dret nu kommer det en cyklist från Höger också.
IMG_7203

Här började ”carjackern” att springa och trots det grymma off/fokuset såg jag direkt att det var den feminina versionen av homos sapien.
IMG_7204

Kvällen innan slötittade jag på nåt program om skådespelare från Pre-ljud tiden. En känd skådespelerskas bröst beskrevs som yppiga på den tiden och när ”carjackerskan” kutade förbi så skakade hennes yppiga som bongotrummor :) Då slog det mig att hon var på väg till ett gympa pass!
IMG_7205

Jag antar att hon antagligen korsade gatan som en genväg eller så hoppade hon ur en bil. Hon var alldeles hoppig och så, och för det andra så såg det ut som att hon hade gympakläder på sig, och för det tredje så ligger det ett marknadsledande gym bara ca 100 meter därifrån. Vågar du sätta mot?
IMG_7206

Sen blev det lugnt. Bara jag på huk, en kamera och en hund-dret stinkade tunna med en graffeklibba på.
IMG_7208
att du nu har slösat bort ca 1 till 1¾ minuter av ditt liv på att glo på en soptunna gör mig rätt glad.  Hihi!!

4 reaktioner på “Allt började med en fôggel – Men slutade ganska sisådär

  1. Haha! Varå lurat?
    Jag ska berätta jag minsann. När jag kikAde genom bilderna på LCD’n och texten bara rann fram på mina stämband så tänkte jag nä äh, detta blir ett alldeles för drygt inlägg! Fast det finns ju en wermländska som älskar att ligga i sängen och läsa dryga historier inna ho slör kudden i höve. Jag gjört för henne :D

  2. Jag räknade faktiskt med att texten skulle behöva läsas två gånger innan det skulle klicka, och att det skulle ta max 1¾ minuter för en genomsnittlig svensk. Antagligen är du rätt trög eller så var det en riktig glädje glädjekalkyl från min sida :D

  3. Menar att jag har beskyllt dig för att vara en trög slarver nu också. Va?va?va?
    Eftersom det var nio identiskt lika bilder på raken till slutet så räknade jag med att mina läsare inte skulle ”lus” gå igenom alla bilder, tydligen hade jag fel på en läsare :D

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

