Lite av varje, men som vanligt mycket roligare i verkligheten

_MG_3878

När mitt öga råkade se några asfaltsflak i en snödriva igår så började det pulsera ”måste fotografera” var ur min inflammerade fototarm.
_MG_3890

Fast eftersom de var så mycket folk i rörelse där just då så satte jag mig på en parkbänk och väntade lite. Då kom det här paret vandrandes på snön.
_MG_3867

Sedan kom det en gammal tant och satte sig bredvid mej. vilar du dig en stund? kläckte hon ur sig
Njä, jag ska fotografera asfalten där. Men om jag gör det nu bland allt folk så kommer dom bli helt tokige! Så jag väntar på att det ska bli folktomt.
Sedan fortsatte vi att stri om allt möjligt. Jag mest om hur dretdålig snöröjning är! Hon mest om hur mycket bättre snöröjningen var förr ;-)
_MG_3870

Plötsligt såg jag en God Jul‘isch 2010 tagg rakt framför parkbänken jag satt på. Shit asså! Jag hittade en julhälsning från klottrarna före jul både 2008 och 2009 men sedan blev det ett skutt ända till 2011 innan jag hittade 2010 års julhälsning! Bättre sent än aldrig :p
_MG_3864

Kolla vilken snygg kille asså :)
_MG_3880

När sedan tanten vandrade vidare.
_MG_3883

Och hunden var ur synvinkeln så slog jag till.
_MG_3882

Här hade alltså snöplogen ryckt loss ca en halv kvadratmeter asfalt!
_MG_3884

En sån snöröjare tycker jag fan borde få både livstids anställning, löneförhöjning och ett par tre stycken kommunalråds pensionsförsäkringar!
_MG_3885

Jag gillar egentligen inte fallskärmar, men tanken på att ge en fallskärm till någon som producerar något är ju lockande, i min värld iaf.
_MG_3888

3 thoughts on “Lite av varje, men som vanligt mycket roligare i verkligheten

  1. I den här stan har vi inte sett asfalt sedan oktober.
    Att lämna mindre än en dm vore ju synd på bladet, liksom…

  2. Hihi! Det låter tufft att bo i den kungliga huvudstaden ;-)
    Det var faktiskt plusgrader i några dagar runt denna tidsrymd, men ändå lyckades inte klåparna att befria alla vägar från snön!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

