I sôndags, när jag var ute och sjangserade längs landsvägen

IMG_3020

Hmm, här kan jag ju göra ett litet inlägg om vad som är sämst med Augusti. Fôgglera har slutat att sjunga och nu sitter dom bara och laddar inför semestern.
IMG_3015

Och dikena är proppfulla med syrsor. Fan vad tröttsamt deras gnidande blir efter några mil…
IMG_3021

När jag några hundra meter längre fram hittade en krockad cykel-bil på ett fält så började fundera på ett Skåne reportage.
IMG_3022

Bönderna tog upp sitt hö. hö hö (:
IMG_3025

Croppad cutter, ingel fullformat asså [kamera nörd humor ] Här började jag känna att att jag tappade Skåne i bilderna, så jag började fundera When in skåne do as the skånings do! Men vad gör dom, jag har ingen aning. Vart är centrum, vart hänger dom. Hmm det borde väl vara mellan postlådan och spegeln.
IMG_3026

Men där var det helt foktomt.
IMG_3029

Men vänta nu, tänk om jag kan få med hojen både bakifrån och framifrån i spegeln. Då kan jag ju lätt ställa upp i skånes motsvariget till årets bild :)
IMG_3030

Jag ställer mig här och lurpassar ett tag så jag vet exakt när dom syns i spegeln. Smyg Smyg
IMG_3058

Woho! What’s the fuk is happening?? [som ni ser tar föremålet halva sökaren, och blänkte något grymt, så ja fatta inte alls vad det va ]
IMG_3061

Skruva Skruva Skruva tillbaka fokuset.
IMG_3062

Skruva fortare!!
IMG_3063

Ah det är en Cittra, slängde han på heljuset för att jag står i vägen? Hjälp! [fotografen kastar sig ner i diket för att undgå att bli en kylar prydnad ]
IMG_3064

Mmm vilka linjer.
IMG_3065

Hoppas han kommer tillbaka…
IMG_3066

… Yeah!
IMG_3069

Gangstercittran (: De främre dörrarna är av modell flickfångare.
IMG_3070

Uttrycket flickfångardörrar kommer av att man kunde öppna dörren och köra förbi en flicka varvid hon hamnade i bilen. wiki ljuger inte
IMG_3071

Jag stod inte i vägen på bild tretton, och här ser man ju tydligt vilken mörkrädd söndagsbilist han var. Helljuset på, mitt på soligaste dagen :)
IMG_3072
just another day in skåne, checking out what the skånings do…

Peter!
Om
du
håller
musen
över
cittra
bilderna
och
kollar
IMG_Numret

ser
du
att
även
jag
är
mänsklig
och
felar…

14 reaktioner på “I sôndags, när jag var ute och sjangserade längs landsvägen

  1. Pinnar är för blinda och stavhoppare!
    Närå, allt taget handhållet, allt på den åkande Cittran 1/250
    de andra mellan 1/320 – 1/400. När jag kollade tiderna så tänkte
    jag faktiskt;
    Fan vilken Fena jag är på detta :==)))

  2. Glömde…
    Spegeln är så kort [som ett KIT] och lätt så det är inte
    så jävligt att hålla i det, men att ställa fokuset är 13
    resor värre än något annat jag ens varit i närheten av.

  3. Förresten…
    kl: 20:31 skrev du din första kommentar.
    kl: 20:53 skrev du din andra kommentar.
    Men vad gjorde du under dom 22 minuterna mellan du skrev den första och andra kommentaren?

    Rök & snus paus?

  4. Fy fan Fenan! Du är så jäkla säker på handhållet! :)
    Jag har ett monopod nu, men jag har inte testat det ännu – ska bli intressant att lufta 400′an med det under!

  5. Tjenis Peter
    Det är bara kul träning som ligger bakom :)
    Men jag hade nog ett grymt flyt denna dag.

    Jag har testat monopod flera ggr men jag får stora problem med snea bilder vid panorerning
    Sist körde jag med en slappt inställd kuled monterad, blev lite battre men jag gillart inte.

  6. Det var många fina där. Riktigt fina. Ljuset, skärpedjupet, kompositionen, utan allt i mitten, med lagom mycket grönt och varmt. Vackert vackert.

  7. Tjena Martina
    Jag tycker att det är dretkul att bara ca 20 minuter cykel från Karlstad C så hamnar man i Skåne, Skåne i Karlstad!
    Jag har nog tagit fram kameran över hundra gånger i Skåne helt i onödan, men denna gången hände allt.
    Ingen skicklighet, bara Wermlänsk rå-rôta!!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

