Never ever leave home without your 50/1.8

Igår när jag stod och trampade fram och tillbaks på träkajen i kylan och väntade på att Birthe Bres skulle avgå igår kom den här stilige Karl’n och åkte förbi.
Karl, Breaking ice

Eftersom jag var lite spak för rörelseoskärpa så vågade jad inte krypa längre än till 1/160. Men Hej! Bakgrunden blev ju bra :~)
Karl, posing for the photographer

När det äntligen var dags för Birthe’s avgång så kom mörkret fort, alldeles för fort.
Birthe Bres leaving port

Nästan lika fort kom jag på att efter jag hade dammsugit kameraväskan i helgen så glömde jag ju att lägga tillbaka mitt 50/1.8 objektiv i väskan. stupid stupid!!!
Birthe Bres leaving port

Så mina små och stora fans! Glöm gärna barnen på dagis, Visa kortet i bankomaten eller kliva på färjan på Åland men aldrig aldrig ditt Nifty Fifty!
Birthe Bres into the dark night
Vänerhamn, Karlstad

2 tankar om “Never ever leave home without your 50/1.8

  1. Den där sista hade ett pampigt ljus.

    Och idag har jag provat mitt sprillans nya 50…
    Nifty är bara förnamnet!

  2. Tjena Mr Fifty/1.4
    Håller med men jag rullade på ISO 400 så bruset blev ju påtagligt…

Lämna en kommentar