Ljudet går på vattnet!

Igår hörde jag ett dovt donk donk donk ljud runt runtomkring Karlstad centrum, jag tyckte att det låt som en pålmaskin och det passar ju fint med en bild på en ny byggarbetsplats till imorgon tänkte jag. Men att hitta den platsen var inte det enklaste då Klarälven går genom Karlstad som en bläckfisk med olika förgreningar och kanaler och när ljudet går på vattnet så kan det vara svårt att höra riktningen, speciellt när ljudet låg så här nära Klarälven. Tegel byggnaden till höger i bakgrunden är das Polizei stationen och den ljusa till vänster är häktet.
Scraping a fuel station

Inte ett rätt hade jag, det var en grävmaskin med en hammare som bilade sönder grunden till en gammal bensin mack.
Scraping a fuel station

Jag tycker att Norska staten är roliga, först köper dom upp alla BP mackar och börjar med lågpris tobak, matvaror, snabbmat och långa öppettider för att försöka utrota alla kiosker & närbutiker och när dom var klara med det så köpte dom alla Uno-x och Hydro mackar för att direkt lägga ner dom flesta. Det ska bli roligt att se vad dom ska göra imorgon.
Scraping a fuel station
Borgmästarudden, Karlstad

4 tankar om “Ljudet går på vattnet!

  1. Eftersom dom redan nu är störst så måste dom lägga ner annars kommer konkurrensombudsmannen och drar i deras öra.

  2. snyggt. gillar den öppna ”rymden” i bilden. har svårt att sätta ord på vad jag känner för den, men det är positivt i alla fall. /mathias

  3. Tjena Mathias

    Även fast jag tror att du har lagt kommentaren i fel inlägg så tackar & bockar jag :)

Lämna en kommentar